רוצה להעשיר את הידע הקולנרי שלך וללמוד דברים חדשים במטבח?

הצטרפו לניוזלטר שלנו עוד היום
בחינם והשארו מעודכנים

קטגוריות

סודה לשתייה או אבקת אפייה: מה הם ההבדלים ולמה הם משמשים?

כמעט בכל מתכון לעוגיות או לעוגות אנחנו נתקלים בהם. ללא ספק סודה לשתייה ואבקת אפייה משמשים בהרבה מוצרי מאפה, אבל המצרכים האלה הם לגמרי לא אותו דבר וחשוב לדעת את ההבדל ביניהם.

סודה לשתייה ואבקת אפייה משמשים בהרבה מוצרי מאפה, אבל הם לא אותו דבר וחשוב לדעת את ההבדל ביניהם. סודה לשתייה, הנקראת גם נתרן ביקרבונט, היא מחמצת המגיבה עם מרכיבים חומציים, כמו יוגורט או מיץ לימון, כדי ליצור גז פחמן דו חמצני. הגז הזה הוא מה שגורם לבלילה או לבצק לתפוח, ומעניק לו מרקם קליל ואוורירי. מצד שני, אבקת אפייה עשויה מסודה לשתייה ומרכיב חומצי, כמו קרם טרטר. זה אומר שזהו חומר תופח, מה שאומר שמתכון אינו זקוק למרכיבים חומציים נוספים.

אחת הדרכים הנפוצות שבהן משתמשים בסודה לשתייה היא בעוגיות שוקולד צ'יפס מסורתיות. בדרך כלל, המתכון דורש גם סודה לשתייה וגם משהו חומצי, כמו חומץ או מיץ לימון. כשמערבבים את הדברים האלה יחד, הם מגיבים ליצירת גז פחמן דו חמצני, מה שגורם לעוגיות להתרומם ולהיות אווריריות. אם לא תשתמשו בסודה לשתייה, העוגיות יהיו דחוסות יותר.

ביסקוויטים הם עוד דבר שיש בו אבקת אפייה. מכיוון שהביסקוויטים צריכים לתפוח במהירות ובקלות, אין צורך להוסיף מרכיבים חומציים יותר כאשר משתמשים באבקת אפייה. זה מאפשר לבצק לתפוח במהירות ובקלות. אם לא תשתמשו באבקת אפייה, הביסקוויטים יהיו פחות בהירים ויותר דחוסים.

סודה לשתייה ואבקת אפייה הן חומרי תפיחה, אך לא תמיד ניתן להשתמש בהם באותם מתכונים. חשוב לקרוא בעיון את המתכון ולהשתמש בכמות הנכונה של כל מרכיב. אם אתה תשתמשו ביותר מדי סודה לשתייה, למאפים יהיה טעם סבון או מר. אם תשתמשו ביותר מדי אבקת אפייה, המאפים יעלו מהר מדי ואז ייפלו.

ערבוב כמות קטנה של החומרים היבשים עם חומץ היא אחת הדרכים לראות אם מתכון דורש סודה לשתייה או אבקת אפייה. אם התערובת מבעבעת, יש בה סודה לשתייה וצריך משהו חומצי להגיב איתו. אם הוא לא מבעבע, כבר יש בו אבקת אפייה ואין צורך להוסיף שום דבר חומצי.

בסופו של דבר, גם סודה לשתייה וגם אבקת אפייה הם מצרכים מאוד שימושיים במטבח, אבל הם משמשים לדברים שונים ויש להשתמש בהם במתכונים בהתאם. הכרת ההבדלים בין חומרי התפחה הללו יכולה לעזור לאנשים שאופים בבית להכין מאפים במרקם הנכון ולגרום להם לתפוח נכון.

סודה לשתיה ואבקת אפייה משמשות במטבח ליותר מאשר רק לגרום לדברים להתרומם. ניתן להשתמש בסודה לשתייה כדי לנקות ולהיפטר מריחות. זהו חומר שוחק רך שניתן לערבב עם מים כדי ליצור משחה לניקוי משטחים. זה יכול לשמש גם כדי לספוג ריחות במקרר או על שטיחים. מצד שני, אבקת אפייה לא כל כך שימושית מחוץ לאפייה.

לסודה לשתיה ואבקת אפייה יש חיי מדף שונים, ולכן יש לשמור אותם בדרכים שונות. סודה לשתייה מחזיקה מעמד לאורך זמן וניתן לשמור אותה במקום קריר ויבש למשך חודשים ואפילו שנה. אבקת אפייה, לעומת זאת, לא מחזיקה כל כך הרבה זמן ויש לשמור אותה במקום קריר ויבש בכלי אטום. בדוק את התאריך על האריזה והחלף אותו כל חצי שנה כדי לוודא שהוא עדיין טוב.

סודה לשתייה ואבקת אפייה הם שניהם מרכיבים חשובים במטבח, אך חשוב לדעת את ההבדל ביניהם ולהשתמש בהם במתכונים בצורה הנכונה. סודה לשתיה ואבקת אפייה יכולים לעזור להכין מאפים קלילים ואווריריים. הם יכולים לשמש גם לדברים אחרים במטבח. אם אתם יודעים איך לאחסן ולהשתמש בהם נכון, חומרי התפחה האלה יכולים להיות שימושיים עבור כל אופה ביתי.

מתכונים שבטח יעניינו אותך
הוסף שניות 00 הורד שניות
:
הוסף דקות 00 הורד דקות
:
הוסף שעות 00 הורד שעות