רוצה להעשיר את הידע הקולנרי שלך וללמוד דברים חדשים במטבח?

הצטרפו לניוזלטר שלנו עוד היום
בחינם והשארו מעודכנים

קטגוריות

איך הופכים מנות רגילות לתענוגות גורמה בטיפ אחד פשוט

מאמר זה נדבר על חשיבות השימוש בפירות וירקות שנמצאים בעונה כדי למקסם את הטעם והערך התזונתי שלהם. נפרט על סוגים ספציפיים של תוצרת הזמינים בכל עונה ונספק דוגמאות כיצד ניתן להשתמש בהם בארוחות.

התפקיד שלנו כבשלנים מחייב אותנו תמיד לחפש אחר המרכיבים הטריים והטעימים ביותר לשימוש. בחירה בפירות וירקות עונתיים וזמינים, בשיא הטעם והערך התזונתי שלהם, היא אחת האסטרטגיות היעילות ביותר כדי להבטיח שימוש במרכיבים הטעימים ביותר ולמצות טעמים בצורה מירבית.

אספרגוס, תותים, אפונה וצנוניות הם חלק מהסוגים הפופולריים ביותר של פירות וירקות הזמינים במהלך האביב. רכיבים אלה אידיאליים להכנת מאכלים קלילים ומרעננים, שהם אפשרויות נהדרות לסעודה במהלך החודשים החמים.

אספרגוס, למשל, יכול להיות בגריל ולאחר מכן מלווה בביצה עלומה למנת בוקר שהיא גם בריאה וגם מענגת. ניתן להכין גם שייק פירות וגם סלט תותים טעים עם תותים טריים על ידי מיזוגם יחד. אפונה מבושלת יכולה להיכלל במנת ריזוטו אביבית במגוון דרכים וצנוניות פרוסה דק יכולה להכנס לכריך או לסלט ולספק ביס פריך וחריף כאחד.

ככל שאנו מתקדמים לקראת החודשים החמים של השנה, זנים נוספים של פירות וירקות הופכים לזמינים לצרכנים. חלק מהמעדנים העונתיים הללו כוללים עגבניות, קישואים, תירס ואוכמניות. רכיבים אלו מושלמים לצלייה ועשויים לשמש גם להכנת סלטים ותוספות מרעננות המושלמות לתקופת הקיץ.

לדוגמה, ניתן לחתוך עגבניות לפרוסות ולצלות אותן, או להשתמש בהן כדי לייצר סלסה שהיא גם מלוחה וגם טרייה. או על ידי ספירלה ושימוש בו כתחליף פסטה דל פחמימות, או על ידי חיתוך וצלייה כתוספת, לקישוא יש שימושים מרובים. אפשר לצלות את התירס ישירות על הקלח ולהגיש אותו כך, או לקצוץ אותו מהקלח ולהשתמש בו בסלט קיץ. אוכמניות נהדרות כשהן נאכלות בפני עצמן כחטיף מתוק ועסיסי, או שניתן להשתמש בהן כדי לייצר פשטידה.

תפוחים ודלעות הם רק חלק מהמרכיבים הלבביים יותר שנכנסים לתמונה במהלך עונת הסתיו. רכיבים אלה אידיאליים להפקת מתכונים עשירים בטעם ומושלמים למזג האוויר הקריר יותר בגלל פרופיל הטעמים שלהם. לדוגמה, ניתן לפרוס תפוחים ולאפות לפשטידה טעימה או פריכה בשיטה זו. דלעות, לאחר קליות ומחיתות, יכולות לשמש להפקת מרק כתום סמיך וקרמי, או להכנת פשטידה מסורתית. אפשר לצלות דלעת ולהגיש אותה כתוספת, או להשתמש בה כדי להכין ריזוטו חזק ומלא טעם.

אחרון חביב, במהלך חודשי החורף, פירות הדר, ירקות שורש וירקות ממשפחת המצליבים כמו ברוקולי וכרוב ניצנים הם חלק מסוגי הפירות והירקות הפופולריים ביותר שניתן למצוא בגידול טבעי. פריטים אלה נהדרים להכנת תבשילים ומרקים שיחממו אותך.

לדוגמה, תפוזים ואשכוליות, שניהם שייכים למשפחת פירות ההדר, ניתן לסחוט ולשלב אותם בשייק ארוחת בוקר מחייה. אפשר להכין ירקות שורש כמו גזר, סלק ובטטה כתוספת על ידי צלייתם, או להשתמש בהם כדי להכין מרק מפתיע וטעים. אפשר להכין מוקפץ נפלא ומזין עם ירקות ממשפחת המצליבים כמו ברוקולי וכרוב ניצנים על ידי צלייתם והגשתם כתוספת, או להשתמש בהם להכנת מוקפצים.

לסיום, אין ספק שתמיד תמצאו את רוב הפירות והירקות ללא כל קשר לעונות השנה. אבל אם תרצו להפיק את מירב הטעמים ולהכין ארוחות מבלי להתפשר על שום דבר - אין פה צל של ספק שכדאי להשתמש בפירות וירקות שמתאימות לעונה.

מתכונים שבטח יעניינו אותך
תמונה של מתכון פלפלים מוקרמים
כ-15 דקות קל כשר פרווה
תמונה של מתכון רוטב סלסה
כ-10 דקות קל כשר פרווה
תמונה של מתכון פשטידת כרובית
כ-10 דקות קל כשר פרווה
הוסף שניות 00 הורד שניות
:
הוסף דקות 00 הורד דקות
:
הוסף שעות 00 הורד שעות