רוצה להעשיר את הידע הקולנרי שלך וללמוד דברים חדשים במטבח?

הצטרפו לניוזלטר שלנו עוד היום
בחינם והשארו מעודכנים

קטגוריות

תערובות תבלינים פופולריות שיקפיצו את המנות שלכם לשמיים

תבלינים ועשבי תיבול ממלאים תפקיד מכריע בשיפור הטעם של מאכלים שונים, במיוחד במטבחים כמו הודי, איטלקי ומקסיקני. המשיכו לקרוא וצאו איתנו למסע בין יבשות!

אחחח... תערובות תבלינים...

תערובות תבלינים הן חלק חיוני ממטבחים רבים ברחבי העולם, והן ללא ספק אבני היסוד ותוספת ייחודית וטעימה.
למרות שיש אינספור תערובות של תבלינים שתוכלו לבחור, יש כאלה שנמצאים בשימוש נפוץ יותר מאחרות.
במאמר הזה נסתכל על תערובות התבלינים הנפוצות ביותר ועל המנות בהן ניתן למצוא אותם.

 

אבקת קארי

תערובת התבלינים הראשונה ברשימה שלנו היא אבקת קארי. תערובת זו משמשת בדרך כלל במטבחים הודיים ובדרום מזרח אסיה והיא עשויה בדרך כלל מתערובת של כוסברה, כורכום, כמון ותבלינים אחרים.
אבקת קארי משמשת לעתים קרובות להוספת טעם למנות כגון כל מנות הקארי למינהן, מרקים, תבשילים ומרינדות.

 

Italian Seasoning

מקום שלישי ברשימה שלנו הוא תיבול איטלקי (Italian Seasoning). תערובת זו עשויה בדרך כלל מעשבי תיבול כגון בזיליקום, אורגנו, טימין ורוזמרין. תערובת זו נמצא בשימוש נפוץ במטבח האיטלקי והים תיכוני, והיא משמשת לעתים קרובות לתיבול מנות כמו פסטה, פיצה וסלטים. ניתן להשתמש בתיבול איטלקי גם כדי להוסיף טעם למרקים, תבשילים ומרינדות.

 

אבקת צ'ילי

יאללה, הבא בתור. אבקת צ'ילי.
תערובת תבלינים הנהוגה בשימוש במטבח המקסיקני. תערובת זו עשויה בדרך כלל מתערובת של פלפל צ'ילי, כמון, אבקת שום ותבלינים אחרים ושנויים במחלוקת. לרוב משתמשים באבקת צ'ילי להוספת צבע חום כזה וטעם חרפרף למנות כמו טאקו, אנצ'ילדות וצ'ילי קון קרנה.

 

קייג'ון

אחרון חביב ברשימה הצנועה שלנו הוא קייג'ון. תערובת תבלינים הנהוגה בשימוש במטבח הקייג'ון והקריאולי (ארה"ב). תערובת זו עשויה בדרך כלל מתערובת של פפריקה, אבקת שום, אבקת בצל ותבלינים אחרים. תבלין קייג'ון משמש לעתים קרובות כדי להוסיף טעם למנות כגון גמבו, ג'מבליה ואורז מלוכלך (Dirty Rice). כמובן שניתן להשתמש בו גם לתיבול בשרים וירקות.

 

כשמדובר בתערובות תבלינים, חשוב לזכור שהמרכיבים והפרופורציות הספציפיות יכולות להשתנות מתערובת אחת לאחרת. ולכן (!!), תמיד מומלץ לקרוא את התווית ולהתאים את הכמות המשמשת במנה כך שתתאים להעדפותיך האישיות.

בנוסף לתערובות התבלינים שהוזכרו לעיל, יש עוד הרבה תערובות נפוצות שכדאי לקחת בחשבון. לדוגמה, תיבול טאקו, המשמש לעתים קרובות להוספת טעם למנות מקסיקניות כמו טאקו ובוריטוס. תיבול קריאולי, הדומה לתיבול קייג'ון אך כולל בדרך כלל מרכיבים נוספים כמו טימין, אורגנו ועלי דפנה.

דבר אחד שכדאי לזכור כשמשתמשים בתערובות תבלינים הוא שצריך לדעת מתי להוסיף אותם. אם לקראת סוף תהליך הבישול או ממש בתחילתו. הסיבה לכך היא שתבלינים ועשבי תיבול רבים מאבדים את טעמם כאשר הם נחשפים לחום גבוה ו/או לפרקי זמן ארוכים. על ידי הוספת תערובת התבלינים לקראת סוף תהליך הבישול, תוכלו להבטיח שהטעמים יישמרו ושהמנה שלכם תצא טעימה בכל פעם מחדש.

מתכונים שבטח יעניינו אותך
תמונה של מתכון סלט חצילים
כ-120 דקות קל כשר פרווה
תמונה של מתכון ערמונים בתנור
כ-5 דקות קל כשר פרווה
תמונה של מתכון חציל ממולא
כ-30 דקות קל כשר בשרי
הוסף שניות 00 הורד שניות
:
הוסף דקות 00 הורד דקות
:
הוסף שעות 00 הורד שעות