רוצה להעשיר את הידע הקולנרי שלך וללמוד דברים חדשים במטבח?

הצטרפו לניוזלטר שלנו עוד היום
בחינם והשארו מעודכנים

קטגוריות

כל מה שאתם צריכים לדעת על משחת קארי

כנראה שיש לכם אבקת קארי ותבלינים אחרים במטבח שלכם, אבל אין לכם משחת קארי בהישג יד. הקלאסיקה התאילנדית הזו יכולה להיות שיטה מהירה וקלה להגברת פרופיל הטעם של המנות שלכם באופן משמעותי. מה שאתם צריכים לדעת לפני שילובו ברפרטואר הבישול שלכם מפורט להלן.

כנראה יש לכם אבקת קארי ותבלינים אחרים במטבח שלכם, אבל כנראה שאין לכם משחת קארי בהישג יד. עם זאת, הקלאסיקה התאילנדית הזו יכולה להיות שיטה מהירה וקלה להגביר את פרופיל הטעם של המנות באופן משמעותי. מה שאתם צריכים לדעת לפני שילובו ברפרטואר הבישול שלכם מפורט להלן. 
משחת קארי היא מצרך תאילנדי ותיק שיכול להוסיף טעמים חזקים וצבעוניים לאוכל ממש ברגע. משחת קארי, בניגוד לאבקת קארי, היא תערובת חזקה יותר של שמן, שום, עשב לימון, גלנגל (או ג'ינג'ר תאילנדי), צ'ילי, כורכום, כוסברה, כמון ועוד

 

סוגי משחות הקארי

משחת קארי היא חובה במטבח התאילנדי. המשחה מגיעה בשלושה צבעים שונים: אדום, צהוב וירוק. כל סוג מתחיל באותם תבליני יסוד, כגון כורכום, כוסברה, אבקת צ'ילי, כמון ולמון גראס, ולאחר מכן מוסיפים צ'ילי, עשבי תיבול ותבלינים שונים כדי ליצור טעמים וצבעים.
משחת קארי אדום עשויה עם צ'ילי מיובש וצ'ילי ארוך תאילנדי, כדי לתת טעם עמוק וחם. הסוג הנפוץ ביותר הוא משחת קארי ירוקה, בעלת טעם עדין ועשבוני בשל השימוש בצ'ילי טרי, כוסברה ועלי קפיר ליים. משחת קארי צהובה מנחמת ומעט מתוקה, עם רמות חריפות שונות בהתאם לסוג הצ'ילי בו משתמשים.
רוב הסופרמרקטים מוכרים את משחות הקארי השונות הללו במדור הבינלאומי. המלצתינו היא שתתנסו עם מותגים ומתכונים שונים כדי לגלות את התערובת שמתאימה לכם. זכרו שמשחת קארי צריכה להישמר במקרר לאחר הפתיחה.

 

טעם משחת קארי

החריף מבין השלושה הינו משחת קארי אדומה.
הפופולרי מבין השלושה הינו משחת הקארי ירוק בשל טעמה העשבוני, העשיר, המתון ומאוזן.
ואילו המתקתק מבין השלושה הינו הקארי הצהוב. רמות החריפות כמובן משתנות בהתאם לצ'ילי בו משתמשים.

 

קניית משחת קארי

אנחנו חיים בעולם ובו ניתן למצוא משחות קארי בסופרמרקטים בשפע! אל תתביישו לקנות ולהתנסות. זכרו שמשחות קארי מאחסנים בארון עד שנפתח ולאחר מכן נאחסן במקרר.
איך להכין משחת קארי משלך הכנת משחת קארי משלך היא חלופה נוספת, במיוחד עבור אנשים שרוצים לשלוט במרכיבים ולהתאים את הטעם להעדפותיהם. את המתכון ניתן למצוא כאן
קארי תאילנדי מול קארי הודי אמנם המראה של קארי הודי וקארי תאילנדי עשוי להיות זהה, אבל טכניקת הבישול לא. קארי תאילנדי מתחיל במשחת קארי ובדרך כלל מעובה בחלב קוקוס, ואילו קארי הודי מתחיל בעגבניות ובצל מבושלים, ואחריו תערובת של תבלינים יבשים ומסמיך עם יוגורט או שמנת.

 

לסיכום, משחת קארי היא מצרך הכרחי בבישול תאילנדי ודרך מהממת להוספת טעמים חזקים לאוכל שלנו. כל אחד עם הטעמו האישי בטוח יתחבר לאחד מן שלשות המשחות. משחת קארי היא מרכיב רב תכליתי שיכול להוסיף טעם ייחודי וחריף לכל מתכון, בין אם הוא משמש בקארי, כמרינדה או כבסיס לרוטב לסלט. אז בפעם הבאה שאתם במכולת, הצטיידו במוצר המענג והרב-תכליתי הזה והתחילו להתנסות בטעמים תאילנדים במטבח שלכם!

חייבים לנסות להכין קארי בעצמכם? נסו את המתכון הבא לקארי ירוק תאילנדי!

מתכונים שבטח יעניינו אותך
תמונה של מתכון מרק חרירה
כ-20 דקות בינוני
תמונה של מתכון חמין
כ-60 דקות קל כשר בשרי
תמונה של מתכון קציצות עוף עם טחינה
כ-60 דקות בינוני כשר בשרי
הוסף שניות 00 הורד שניות
:
הוסף דקות 00 הורד דקות
:
הוסף שעות 00 הורד שעות