רוצה להעשיר את הידע הקולנרי שלך וללמוד דברים חדשים במטבח?

הצטרפו לניוזלטר שלנו עוד היום
בחינם והשארו מעודכנים

קטגוריות

כמה עצות על בחירת הפירות והירקות המשובחים ביותר

עם כל כך הרבה אפשרויות, בחירת הפירות והירקות הנכונים עשויה להיות מטלה מרתיעה. אבל אל פחד! עם כמה הנחיות בסיסיות, אתם יכולים לבחור את התוצרת הטובה והטרייה ביותר. הצעות הבאות יהפכו את מסע הקניות הבא שלכם לרוח קלה, החל מחיפוש אחר גוונים בהירים ועד לבחירת בחירות עונתיות.

זה יכול להיות קשה לבחור את הפירות והירקות הנכונים מכיוון שיש כל כך הרבה בסופרים ובשווקי האיכרים. אך בחירת הפירות והירקות הנכונים חשובה לבריאותכם ולטעם ואיכות המזון שאתם אוכלים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את הפירות והירקות הטובים ביותר:

  1. חפשו צבעים בהירים ומלאי חיים
    פירות וירקות בצבעים עזים הם לעתים קרובות סימן שהם טובים. לדוגמה, עלים ירוקים כהים כמו תרד וקייל מלאים בויטמינים ומינרלים, ופירות בצבעים עזים כמו פירות יער ותפוזים עשירים בנוגדי חמצון.
  2. בחרו בפירות וירקות העונה.
    הם לא רק יהיו טעימים יותר, אלא שהם גם יהיו זולים יותר וטריים יותר. לרוב, גם בפירות וירקות שנמצאים בעונה יש יותר חומרים מזינים כי היה להם יותר זמן להבשיל על הגפן או העץ.
  3. חשבו על קניית פירות וירקרות אורגנים.
    למרות שמזון אורגני יכול להיות יקר יותר, הוא גדל ללא שימוש בחומרי הדברה ודשנים העשויים מכימיקלים. זה חשוב במיוחד עבור מזונות כמו פירות יער ועלים ירוקים בעלי קליפה דקה
  4. געו בפרי או בירק כדי לראות אם הם מוכנים לאכילה.
    רוב הפירות והירקות צריכים להיות מוצקים, אבל לא קשים. יש כמה יוצאי דופן, כמו אבוקדו ומנגו, שאמורים להרגיש קצת רכים כשהם מוכנים.
  5. חפשו סימנים או מהמורות.
    זה לא שפגמים זה דבר רע. להיפך, הפרי או הירק לא צריכים להיות מושלמים אבל הרבה חבורות או פגמים עלולים לגרום לכך שהמזון בשל יתר על המידה או פגום.

בנוסף לעצות הכלליות הללו, הנה כמה כללים ספציפיים לקטיף כמה פירות וירקות נפוצים:

תפוחים: ישנם כמה שיקולים מכריעים לבחירת התפוח הנכון. בראש ובראשונה, בחנו כמה קשה התפוח על ידי הרמתו והרגשה של קליפתו של הפרי. הימנע מתפוחים שהם רכים, עיסתיים או כאלה ששוקעים בקלות בעת לחיצה. תוך כדי הערכה של מוצקות, בדקו ויזואלית את האיכות של התפוח, הימנעו מכל אלה שיש להם חבורות או תסמינים גלויים של פירוק. כדי לקבל את החוויה הטובה ביותר, למדו על סוגי התפוחים שלכם, כולל האיכויות, הצבע, הגודל, הצורה והמראה הכללי שלהם. צבע אינו המנבא הטוב ביותר של תפוח טעים, אם כי הוא עשוי להיות שימושי בעת הבחירה. תפוח טרי ואיכותי אמור להריח טוב.

בננות: כאשר בוחרים צרור בננות, קחו בחשבון את הצבע, הטריות והאטרקטיביות הכללית. בננות צריכות להיות צהובות בוהקות עם מגע של ירוק בכל קצה. כמות הירוק לקראת הסוף תשתנה בהתאם ללוח הזמנים של האכילה. בחרו בננות עם מעט ירוק עד ללא ירוק בקצוות וקצת כתמים חומים בהירים לצריכה מיידית. בחר בננות עם יותר ירוק בקצוות לאכילה תוך מספר ימים. חפשו בננות מלאות ושמנמנות, הימנעו מבננות חבולות או מפוצלות, והימנעו מבננות עם גוונים אפורים עמומים שכן ייתכן שהן אוחסנו בטמפרטורות קרות מדי או חמות מדי ולא יבשילו כראוי, ויפגעו בטעם ובמרקם שלה.

תפוזים: בדקו את המוצקות, הצבע, המשקל והבשלות של התפוזים לפני הקנייה. התפוז האידיאלי הוא מוצק, בעל צבע מלא, משיי ועור דק. הימנע מתפוזים רכים, עובשים או חבולים. משקל התפוז מצביע על תכולת המיץ. הפירות הטעימים והבשלים ביותר משחררים את המיצים שלהם דרך קליפתם. בחר זן עונתי. ולנסיות הן העסיסיות ביותר מסוף האביב עד אמצע הקיץ, תפוזי הטבור מאמצע החורף עד תחילת האביב, ותפוזי דם מתחילת החורף עד תחילת האביב. תפוזי הטבור צריכים להיות בהירים ומוצקים, בעוד ולנסיות עשויות להיות צהבהבות. ניתן לשמור תפוזים בטמפרטורת החדר למשך שבוע או במקרר למשך שבועיים, מה שיכול להשפיע על טעמם והמרקם שלהם.

עגבניות: עגבניות הן תוצרת פופולרית וניתנת להתאמה, אך קביעת איכותן יכולה להיות קשה. בדקו את המראה, התחושה והארומה של העגבנייה כדי לוודא שאתם מקבלים עגבנייה נחמדה. עגבנייה טובה צריכה להיות נטולת פגמים, בצבע אדום עמוק, מוצקה למגע ובעלת ריח מתוק אדמתי. הימנע מעגבניות אפרוריות או חיוורות, רכות מדי או חסרות ארומה. הימנעו מקניית עגבניות בניילון או אריזה בכל עת שאפשר. הדרך הקלה ביותר לקבוע את איכות העגבנייה היא לבדוק אותה בעצמכם.

על ידי ביצוע הטיפים האלה, אתה יכול להיות בטוח שתבחר את הפירות והירקות הטריים והטובים ביותר לארוחות שלך.

 

קנייה מהנה!

מתכונים שבטח יעניינו אותך
הוסף שניות 00 הורד שניות
:
הוסף דקות 00 הורד דקות
:
הוסף שעות 00 הורד שעות